gemeente (BAG/geo-informatie)

De gegevens staan opgeslagen in de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG). Deze registratie wordt beheerd door de Kadaster.

de gemeente (BAG/geo-informatie) stelt de gegevens beschikbaar:

Door raadpleging binnen de eigen organisatie

Meer weten?

Ga naar de website van de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG) en bekijk, indien beschikbaar, uw gegevens(Externe link)

gemeente (belasting)

de gemeente (belasting) ontvangt de volgende gegevens:

  • Objectadres (BAG-identificatie)Uitgebreide uitleg van het gegevensgroep 'Objectadres (BAG-identificatie)'
    Volgens de BAG bestaat het adres uit de woonplaats, openbare ruimte (de straatnaam), de nummeraanduiding (het huisnummer met eventuele toevoegingen) en de postcode
  • Bouwjaar van pandUitgebreide uitleg van het gegevensgroep 'Bouwjaar van pand'
    Bevat gegevens zoals identificatie, jaartal, geometrie. In de BAG is een pand het fysieke gebouw. Daarmee is een eengezinswoning in de BAG een pand. Een appartement ligt samen met andere appartementen in een pand.
  • Gebruiksoppervlakte van verblijfsobjectUitgebreide uitleg van het gegevensgroep 'Gebruiksoppervlakte van verblijfsobject'
    De zelfstandige woning (alles achter de eigen voordeur) wordt in de BAG aangeduid als verblijfsobject. Van dit verblijfsobject staat in de BAG onder andere de gebruiksoppervlakte.
  • Locatie op de kaartUitgebreide uitleg van het gegevensgroep 'Locatie op de kaart'
    Locatie van het pand op de kaart

de gemeente (belasting) ontvangt deze gegevens:

Als u aangifte forensenbelasting bij de gemeente doet

de gemeente (belasting) gebruikt de volgende gegevens voor de volgende doelen:

Doel

Vaststellen hoogte forensenbelasting

Wettelijke grondslag(en)