gemeente (afdeling burgerzaken)

De gegevens staan opgeslagen in de Basisregistratie Personen (BRP). Deze registratie wordt beheerd door de gemeente (afdeling burgerzaken).

de gemeente (afdeling burgerzaken) stelt de gegevens beschikbaar:

De gegevens worden eenmalig opgevraagd

Meer weten?

Ga naar de website van de Basisregistratie Personen (BRP) en bekijk, indien beschikbaar, uw gegevens(Externe link)

gemeente (afdeling burgerzaken)

de gemeente (afdeling burgerzaken) ontvangt de volgende gegevens:

  • PersonaliaUitgebreide uitleg van het gegevensgroep 'Personalia'
    Naam, geslacht, geboortedatum, geboorteplaats
  • Aanschrijfnaam Uitgebreide uitleg van het gegevensgroep 'Aanschrijfnaam '
    Op basis van de keuze voor de naam van de huwelijkspartner of geregistreerd partnerschap wordt de aanschrijfnaam bepaald
  • WoonadresUitgebreide uitleg van het gegevensgroep 'Woonadres'
    Bevat gegevens als straatnaam, huisnummer/letter, postcode en woonplaats en eventueel land
  • ReisdocumentUitgebreide uitleg van het gegevensgroep 'Reisdocument'
    Nummer, BSN, naam, uitgiftedatum van een reisdocument (rijbewijs, Nederlandse identiteitskaart, paspoort)

de gemeente (afdeling burgerzaken) ontvangt deze gegevens:

Als u een identiteitskaart aanvraagt

de gemeente (afdeling burgerzaken) gebruikt de volgende gegevens voor de volgende doelen:

Doel

Het aanvragen, afgeven of weigeren en innemen van reisdocumenten

Wettelijke grondslag(en)