gemeente (afdeling burgerzaken)

De gegevens staan opgeslagen in de Basisregistratie Personen (BRP). Deze registratie wordt beheerd door de gemeente (afdeling burgerzaken).

de gemeente (afdeling burgerzaken) stelt de gegevens beschikbaar:

Bij een wijziging van de gegevens worden deze automatisch doorgestuurd

Meer weten?

Ga naar de website van de Basisregistratie Personen (BRP) en bekijk, indien beschikbaar, uw gegevens(Externe link)

Bekijk de autorisatie(Externe link)

gemeente (afdeling burgerzaken)

de gemeente (afdeling burgerzaken) ontvangt de volgende gegevens:

  • PersonaliaUitgebreide uitleg van het gegevensgroep 'Personalia'
    Naam, geslacht, geboortedatum, geboorteplaats
  • WoonadresUitgebreide uitleg van het gegevensgroep 'Woonadres'
    Bevat gegevens als straatnaam, huisnummer/letter, postcode en woonplaats en eventueel land
  • OverlijdensdatumUitgebreide uitleg van het gegevensgroep 'Overlijdensdatum'
    Datum van overlijden
  • Partner(s)Uitgebreide uitleg van het gegevensgroep 'Partner(s)'
    Bevat gegevens over huwelijkspartners of geregistreerde partners, personalia partners, datum einde huwelijk
  • OverledeneUitgebreide uitleg van het gegevensgroep 'Overledene'
    Bijvoorbeeld naam overledene, geboorteplaats en -datum, plaats en datum van overlijden, laatste woonadres, overlijdensakte en indien van toepassing plaats en datum van begraven/cremeren

de gemeente (afdeling burgerzaken) ontvangt deze gegevens:

Als u een vergunning aanvraagt voor opvragen en herbegraven of alsnog cremeren

de gemeente (afdeling burgerzaken) gebruikt de volgende gegevens voor de volgende doelen:

Doel

Toestemming geven voor opvragen en herbegraven of cremeren

Wettelijke grondslag(en)