gemeente (afdeling burgerzaken)

De gegevens staan opgeslagen in de Basisregistratie Personen (BRP). Deze registratie wordt beheerd door de gemeente (afdeling burgerzaken).

de gemeente (afdeling burgerzaken) stelt de gegevens beschikbaar:

Door raadpleging binnen de eigen organisatie

Meer weten?

Ga naar de website van de Basisregistratie Personen (BRP) en bekijk, indien beschikbaar, uw gegevens(Externe link)

Bekijk de autorisatie(Externe link)

gemeente (afdeling burgerzaken)

de gemeente (afdeling burgerzaken) ontvangt de volgende gegevens:

  • PersonaliaUitgebreide uitleg van het gegevensgroep 'Personalia'
    Naam, geslacht, geboortedatum, geboorteplaats
  • WoonadresUitgebreide uitleg van het gegevensgroep 'Woonadres'
    Bevat gegevens als straatnaam, huisnummer/letter, postcode en woonplaats en eventueel land
  • (Familie)relatiesUitgebreide uitleg van het gegevensgroep '(Familie)relaties'
    Gegevens met betrekking tot huwelijk, partnerschap, gezinssamenstelling, (erkenning) kinderen en/of woning en pensioenfonds
  • OverlijdensdatumUitgebreide uitleg van het gegevensgroep 'Overlijdensdatum'
    Datum van overlijden

de gemeente (afdeling burgerzaken) ontvangt deze gegevens:

Als u bij de gemeente toestemming vraagt voor het begraven of cremeren van een overledene

de gemeente (afdeling burgerzaken) gebruikt de volgende gegevens voor de volgende doelen:

Doel

Toestemming geven voor begraven of cremeren van een overledene

Wettelijke grondslag(en)