gemeente (afdeling burgerzaken)

De gegevens staan opgeslagen in de Basisregistratie Personen (BRP). Deze registratie wordt beheerd door de gemeente (afdeling burgerzaken).

de gemeente (afdeling burgerzaken) stelt de gegevens beschikbaar:

De gegevens worden eenmalig opgevraagd

Meer weten?

Ga naar de website van de Basisregistratie Personen (BRP) en bekijk, indien beschikbaar, uw gegevens(Externe link)

Bekijk de autorisatie(Externe link)

gemeente (afdeling burgerzaken)

de gemeente (afdeling burgerzaken) ontvangt de volgende gegevens:

  • PersonaliaUitgebreide uitleg van het gegevensgroep 'Personalia'
    Naam, geslacht, geboortedatum, geboorteplaats
  • WoonadresUitgebreide uitleg van het gegevensgroep 'Woonadres'
    Bevat gegevens als straatnaam, huisnummer/letter, postcode en woonplaats en eventueel land
  • BriefadresUitgebreide uitleg van het gegevensgroep 'Briefadres'
    Adres waarheen men correspondentie kan laten zenden, maar waar men niet woont
  • (Familie)relatiesUitgebreide uitleg van het gegevensgroep '(Familie)relaties'
    Gegevens met betrekking tot huwelijk, partnerschap, gezinssamenstelling, (erkenning) kinderen en/of woning en pensioenfonds
  • VerblijfsvergunningUitgebreide uitleg van het gegevensgroep 'Verblijfsvergunning'
    Verblijfstitel voor rechtmatig verblijf in Nederland

de gemeente (afdeling burgerzaken) ontvangt deze gegevens:

Om te onderzoeken of de persoon op het juiste adres staat ingeschreven, en na onderzoek uit te schrijven

de gemeente (afdeling burgerzaken) gebruikt de volgende gegevens voor de volgende doelen:

Doel

Bijhouden van de Basisregistratie Personen

Wettelijke grondslag(en)